Logo

Bij elk serieus bedrijf hoort een professioneel logo!

Je logo is belangrijk en is het gezicht van je bedrijf. Je (toekomstige) klanten zien het als je het goed doet, overal terug. Sommige mensen zijn handig en creatief genoeg om een logo zelf maken, maar de meeste doen er goed aan om het maken van een logo over te laten aan een proffional. Deze heeft de juiste kennis en de juiste programmatuur om een vector logo voor je te maken, wat je vervolgens ‘een leven lang’ kan gebruiken!

Waar moet je op letten als je een logo laat maken?

Als je een logo laat maken, is het belangrijk dat je de juiste informatie geeft aan de designer die je logo gaat ontwerpen. Het is belangrijk dat je deze ‘creatief’ zo goed en compleet mogelijk informeert.

Tien tips voor een goed logo:

  1. Geef aan wat het logo moet uitstralen, waar je bedrijf voor staat. Waar jij voor staat.
  2. Beschrijf je doelgroep en zorg dat het logo bij je doelgroep past
  3. Denk na over de kleuren, je bedrijfskleuren: wat heeft je voorkeur?
  4. Let op dat je logo onderscheidend is van je concurrenten/con-collega’s: wie zijn dat?
  5. Zorg dat het logo herkenbaar is zodat mensen het onthouden.
  6. Keep it simple: hoe eenvoudiger een logo, hoe meer zeggingskracht. De meest bekende logo’s zijn vaak uiterst simpel (die een paar voorbeelden hieronder).
  7. Zorg dat een logo tijdsloos is zodat het lang mee kan gaan
  8. Zorg dat het professioneel is (dus geen fouten in het logo en zorg dat er geen negatieve associaties bij kunnen worden opgeroepen)
  9. Wil je in de toekomst nog meer producten en bedrijven starten die gelinkt moeten zijn met dit logo? Hou hier dan vanaf begin rekening mee zodat je een serie logo’s kan genereren.
  10. Een goed logo gaat een leven lang mee dus bezuinig hier niet op. Zorg dat het altijd een vector-bestand is zodat je logo altijd loepzuiver op al je drukwerk staat!
  11. en een bonus-tip: zorg dat je eigenaar wordt van het logo en het overal rechtenvrij mag gebruiken.

i-image laat al haar logo’s maken door een professionele art director. Jij als klant krijgt het recht over je logo: het wordt jouw eigendom. Je krijgt je logo in allerlei formaten en bestanden voor drukwerk en online toepassingen.