Een flyer werkt uiterst effectief!
Een flyer kan een zeer effectief marketingmiddel zijn om een product of dienst te promoten, mits de flyer goed in elkaar zit.
Waarvoor kan je een flyer gebruiken?
Je kan een flyer voor verschillende doeleinde gebruiken. Een paar voorbeelden:
- je wilt meer informatie geven over je bedrijf dan er op je visitekaartje past
- je wil klanten iets tastbaars mee kunnen geven
- je wilt (extra) reclame maken voor een product of dienst
- je wil promotie maken voor een open dag, een beurs of andere gebeurtenis
- je wil iets uit kunnen delen op een event of huis aan huis laten bezorgen
Al je een flyer maakt, doe het dan goed
Als je een flyer maakt of laat maken, zorg dan dat deze ook echt opvalt. Tegenwoordig worden mensen bedolven onder reclameboodschappen en je zal dus je best moeten doen om eruit te springen.
10 tips voor een goede flyer
- Bepaal het doel van je flyer: Wat wil je bereiken? Wat moet er inhoudelijk op de flyer komen?
- Bedenk een leuke titel voor je flyer, een titel die mensen raakt en bijblijft.
- Zorg dat teksten goed en foutloos zijn geschreven. Huur hier eventueel iemand voor in
- Bepaal je uitstraling: Wat voor 1e indruk moet het maken? Wil je een knallendeĀ aanbieding neerzetten of kies je voor een rustigere uitstraling? Luxe? Of eenvoudig?
- Bepaal je doelgroep (jong/oud etc) en stel je flyer hierop af (zie ook punt 4).
- Zoek passende afbeeldingen die goed bij je doel(groep) passen
- Als je tot koop wil stimuleren, bedenk dan een leuke actie die je kan meten. Ook hier kan je hulp voor inschakelen.
- Zorg dat je logo en bedrijfsgegevens er duidelijk op staan
- Verwijs eventueel naar een website waar meer informatie te vinden is
- Beknibbel niet op de prijs: als je wat doet, doe het dan goed!
Uiteraard helpt i-image graag bij het ontwerpen van de flyer. i-image kan daarin ook inhoudelijk ondersteuning bieden en bijvoorbeeld advies geven over acties die juist wel of niet werken.
Wil je een prijsindicatie? Stuur dan even een mailtje met je wensen aan: info@i-image.nl